close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה אוטוביוגרפיה ואיך ניגשים לכתוב?

מערכת שורשכו טבת, תשפ23/01/2020

הגיוני- כתיבת הסיפור האישי שלכם תיתקל בקושי לעומת הכתיבה על אנשים אחרים

תגיות:
צילום: shutterstock
אופן הכתיבה של כתיבת ביוגרפיה אישית עשוי להיות לחלוטין מאתגר. הרבה אנשים חווים קושי פרקטי ומנטלי כאשר הם מעוניינים לכתוב את הביוגרפיה שלהם. כתיבת הסיפור האישי שלכם תיתקל בקושי לעומת הכתיבה על אנשים אחרים. ברוב המקרים יש כותבי ביוגרפיות אשר מבקשים להשכיר את שירותיהם של חברות מקצועיות אשר מתמחות בתחום הספציפי הזה.

כיצד ניגשים לכתוב כתיבת ביוגרפיה אישית?
ראשית כל, הנכם צריכים לבצע התבוננות פנימית ואמתית בנבכי החיים שלכם. כתיבת ביוגרפיה מהווה אופן התייחסות של החיים, אשר רק מי
צילום: shutterstock
שחווה אותם בפועל, יכול להעלות אותם על הכתב והיא כוללת – חוויות וסיטואציות שעברתם בחיים ואילו לקחים הפקתם מהן, תיאור של מקומות ואתר בהם ביקרתם, אילו אנשים פגשתם במהלך חייכם וכיוצא בזה.

הכתיבה של סיפור החיים האישי שלכם סובבת סביב נושא עיקרי ויש כל מיני דרכים בכדי שתוכלו לסדר כהלכה את האוטוביוגרפיה שלכם – יש כאלו שכותבים את סיפור חייהם על פי סדר כרונולוגי בו הם עברו סיטואציות בחיים, אין זו הדרך הכי כדאית, בפרט באם לשובה לכם שהקוראים של הסיפור האישי שלכם ימשיכו להתעניין בקריאה. ישנה עוד דרך עבור כתיבת סיפוק חיים אישי והיא להתרכז באירוע מכונן מיוחד שהפך אתכם למי שהנכם כיום.

מה הם כללי הזהב המנחים בכתיבה של אוטוביוגרפיה?
בכתיבה של כתיבת ביוגרפיה אישית, יש להקפיד על כללי זהב מנחים כדלקמן –
• עליכם לבצע התוודעות ראשונית עם הקוראים שלכם – ראשית כל, עליכם להציג את עצמכם כיאות, לספר מה עשיתם במהלך החיים שלכם ואיזה עוד מטרות מונחות בפניכם. בהמשך, עליכם לכתוב על האירועים אשר פקדו אתכם במהלך חייכם שהביאו אתכם למי שאתם כיום.
• מעבר של אירועים משמעותיים – עליכם לפרט היטב בכתיבה שלכם איזה אירועים משמעותיים עברתם במהלך החיים שלכם ואיך הם השפיעו עליכם, וכן האם הפקתם לקחים מקרות אותם אירועים? פרמטרים אלו יהפכו את הכתיבה שלכם עבור הקוראים ליותר מסקרנת.
• כתיבה אודות המשפחה שלכם – עליכם לספר סיפורים אשר אירעו בקרב המשפחה שלכם, מרגע שנולדתם ועד עצם היום הזה, תעבו את הסיפורים הללו ותתבלו אותם במלח ובפלפל, על מנת שהקוראים שלכם יתעניינו בסיפורי המשפחה שלכם. תספרו בכתיבה האישית שלכם על מנהגים השגורים במשפחה שלכם ותכתבו על מצבים נעימים יותר ומצבים נעימים פחות. תיתנו בידי הקוראים שלכם את האפשרות לדעת אתכם מרגע היוולדכם, שיחוו כמוכם את החוויות שעברתם בימי הילדות וההתבגרות שלכם וכיצד אתם מתמודדים עם אירועים משפחתיים עד לרגע זה.
• חוויות באמצעות טיולים – תכתבו בכתיבה האוטוביוגרפית שלכם על אזורים אשר בהם טיילתם ומה הם גרמו לכם לחוש, תכתבו על מגוון נרחב של אנשים אשר אתם נפגשתם במהלך הטיולים שערכתם ודרכי ההתמודדות עמם.
• מהלך הילדות שלכם – ישנה חשיבות להתמקדות בילדות שלכם, מכיוון שבעטיה הפכתם להיות מי שהנכם במועד זה. עליכם לפרט בבירור מה טיב החברים הקרובים אשר השפיע על הילדות שלכם, מתי הייתה הפעם הראשונה שהתאהבתם ואולי אף נחלתם אכזבה ראשונה, מה אופי ההרפתקאות אשר חוויתם במהלך הילדות שלכם, מאיזה תחביבים נהניתם במהלך הילדות שלכם, מה אפיין אתכם כתלמידים בבית הספר? וכיוצא בזה.
• סיכום והקשת מסקנות – תסכמו את החיים שלכם בכתיבה כתיבת ביוגרפיה אישית עד שהגעתם הלום באופן חד, סטירי ובעל נופך דרמטי, תעשו הכל כדי שסיכום הכתיבה שלכם יתאים לאופן אשר בו חייתם את חייכם. הסיכום של הכתיבה שלכם עשוי להשתלב בפרק האחרון באופן טבעי, תנסו לחבר אותו לתחילת הסיפור שלכם או לחלופין לדרך בה התחלתם לכתוב את הסיפור האישי שלכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה